Dagbok maj månad

GREKLAND

English further down                   Paxos norra udde, Lakka

1/5 Ank. Gouvia, jättestor hamn. En massa uthyrningssegelbåtar ligger här över vintern och får nu en ansiktslyftning inför uthyrningssäsongen. Mycket dyr hamn, 45,51 € per dag!!

2/5 Ankomst Korfu.

Lade till vid en otroligt sliten betongkaj i gamla hamnen, inte underhållen sedan 1920-talet. Här låg en svensk segelbåt på obestämd tid. GRATIS! naturligtvis, ej ström eller vatten. OK!

4/5 Paxos norra udde. Ankrar i en underbart vacker lagun, turkosskimrande vatten. Se bilden ovan.

5/5 Ankommer Preveza för att hälsa på hos SXKs ombud här nere, Ingegerd och Stig men får reda på att de inte längre är kvar där då ett företag köpt marken och bryggorna.
Nåväl, fick tankat av en liten minitankbil som körde ut på bryggan. Ej el o vatten, gratis. Här låg två svenska båtar som jag hälsade på hos.

6/5 Lämnade Preveza och styrde kosan mot Lefkas. I kanalen skall man passera en bro, men denna var borttagen för att ersättas av en ny så istället hade man lagt dit en bilfärja. Denna svängde undan så man kunde passera men bara mycket sällan. Kl 10.30 och 12.00  fick jag reda på att den skulle öppna så jag fick bråttom att komma dit till kl 12. Hann precis innan. Vid passagen av färjan fick man gå fort förbi då färjan låg med bogpropellern igång och sprutade en stark ström av vatten sidledes. Gick ej att mötas där.
Tankade vatten vid kajen. Fick hjälp med att koppla på en lång slang från tankstationen. Det var en tysk som hade en lång slang och en svensk som kopplade på hans slang och sedan fick jag chansen att koppla på hans slang, snacka om tur, just som jag anlände. Gick sedan vidare genom den smala kanalen förbi Lefkas och hamnade så småningom i en liten ankarvik som heter Kolpos Dhioni. Lugnt och fint. Kolpos betyder vik.

7/5 Seglade vidare till en liten fiskehamn på nordsidan av Peloponnesos, Kato Akhaia, för att nästa dag hämta Åsa på flygplatsen Patras Araxos dit hon kom med RyanAir kl 11.50. Det var grunt i inloppet, fastnade vid första försöket men backade lite och höll mera till höger och kunde svänga in och stack in nosen vid en otroligt skranglig brygga. Jag trodde den var helt övergiven. OK bara för natten. Höll på att trampa igenom en halvrutten läm som låg över ett par järnrör. Livsfarlig "brygga". Gick in i byn till en av alla dessa "Tavernor" och fick tre små fiskar, fulla med ben såklart, frityrstekta, med en grekisk sallad till och en stor öl. 19€! LITE väl dyrt för detta spartanska matställes knappt befintliga kokkonst. Knaprade i mig dessa små fiskar och blev skapligt mätt i alla fall.
Medan jag var och åt hade en liten fiskebåt lagt till vid denna anskrämliga brygga som jag betraktade som min. Det var en fiskare som hade en av alla dessa fiskodlingar som finns överallt. Han sa att det var OK att jag låg kvar, han fick plats ändå. Gôtt. Han sa att han skulle beställa en taxi åt mig till kl 10 nästa dag, helsjysst. Fin kille.

8/5 Taxin kom prick kl 10 och jag andades ut. Inga problem där inte! Ca 35 minuter senare var jag vid flygplatsen. Fullt av folk, mest tyskar, som skulle hem igen efter en vistelse i dessa avkrokar. TUI stod för chartern.
Ryan ankom som vanligt right on time! Åsa kom också med som tur var. Härligt. Vi tog en taxi tillbaka till samhället där båten låg men hade lite svårt att tala om vad det heter. Fick visa vägen dit. Kom så småningom tillbaka till båten, skönt.
Vi installerade Åsa och all packning och avgick till Patras, Greklands tredje största stad.
Nu började problemen!
Gick upp till Port Authority där man ville veta varför ingen inklarering gjorts tidigare. Försökte förklara att ingen ville göra detta i Gouvia när jag var där. Skyll er själva tänkte jag. Fick betala 15€ och måste dessutom skaffa ett papper för att få ett fyrsidigt dokument där alla ankomster måste anges och stämplas på alla öar där det fanns dessa överheter. För att få detta dokument blev vi först tvungna att leta oss fram till en byrå, TULLKAMMARE eller nåt, med hjälp av en felaktig adress. Gatan upp och gatan ner, ja vi hittade i alla fall rätt gata, men numret stämde inte alls!
Nummer 9 visade sig i st vara 129 eller nåt liknande. Vi traskade fram och åter och frågade flera personer. Bra att så många greker talar engelska. Hittade rätt till slut, så jobbigt! Betalade en ny avgift, nästan 15€, och fick ett papper som behövdes för att få dokumentet som skall stämplas i alla hamnar på alla öar. Tillbaka till Port Authority och fick slutligen ut detta. Byråkrati!! Hur skall dom alla annars ha jobb om det sköttes med dator. Dom är väldigt rädda om detta förfarande annars blir dom arbetslösa. Stämplar är heliga i detta land!!!!!
Dom måste också ha reda på vilken hamn man ska anlöpa vid avgång. Vadå??? Vet vi väl inte nu. Visar sig när vi skall iväg vart vindarna för oss. Detta kan dom inte förstå och inte acceptera. Måste ange ny hamn att gå till. OK, ny hamn är en liten ankringsbukt på en viss ö. Jaha, men ni måste uppsöka en Port Authority där i så fall. Va!!! Var finns den? Ni får fråga. Självklart!! Vi måste fråga någon icke existerande om det finns en hamnmyndighet. Dom e gulliga. Vi får fortsätta som vi behagar och ge fullständigt f-n i dessa begär för det är inte möjligt att tillmötesgå deras fordringar. Som sagt dom är rädda om sina jobb för vad skulle hända om de inte längre behövdes.

12/5 Lämnade vi Patras efter att ha varit uppe hos hamnmyndigheten och fått ändrat avresedatum, ja det måste ny stämpel till för att allt skall klaffa i deras system. Kopior måste tas på allt.
Vi kom fram till en liten fin vik där vi ankrade för natten. Lugnt o fint.

13/5 Anlöpte en annan vik, Korfos där vi först försökte ankra men fick inget fäste och det var många båtar och lite utrymme så vi gick in till en Taverna och fick en akterlina istället. Vi hade redan ätit middag ombord men tyckte det skulle vara gott att få något att äta som efterrätt. Vi fick till slut en god glass "Special så klart" i skål med frappe till Åsa och öl till mig.

14/5 Åt frukost hos den nästan engelsktalande damen på Tavernan. Beställde the med toast och en färsk juice till mig.
Vatten, toast och två!! juice kom fram men inget the. Fick be om detta igen. Blev bra omsider.
Avgick till Nisos Aigina dit vi anlände 13.30, bara 15 M. Hit kommer en massa Athenare och andra turister på besök med snabba färjor så det är ganska mycket folk här.
Nya problem med hamnens myndigheter men först dagen efter för när jag väl hittade dit satt en man och nästan skrek med hög stämma " i morgon kl 9"! OK
Var bort till supermarketen som hade stängt en halv timma innan vi kom, kl 14.30! Kom igen imorgon. Manjana, manjana.
Köpte lite frukt o grönsaker hos en kvinna vid en båt i hamnen. En honungsmelon, tomater, gurka, blomkål, bigarråer och jordgubbar. Smaskens.
Hamnen var inte den bekvämaste då det gick en massa färjor hela tiden, även en bärplansbåt och alla ställde till med sjögång i hamnen. Det var nästan så man blev sjösjuk.

15/5 Bestämde att vi skulle stanna ytterligare en dag här, trots sjögången. Fick handlat en del i supermarketen men diskborstarna var slut. Natta. Jag tog en sen runda och fick köpt en T-skirt. Åsa slappade efter en ansträngande dag.
En eskader med 12 båtar äntrade hamnen som snabbt blev överfull. Eskaderledarna hamnade bredvid oss. Kiwis! Kul. Dom var trevliga, fick låna vår handburna VHF då en av båtarnas radio var kass. De jobbade med detta under sommaren.

16/5 Lämnade Aigina för att segla till Nisos Kea. Nordliga vindar vid avgång. Växlade till sydvindar då vi kom till södra sidan av ön. Lite vind, stora vågor, trasigt i allmänhet. Fick så småningom bättre vind men mycket vrid, tråkig sjö, korssjö. Hjälpte till med motor, mycket bättre.
Ändrade vår destination till Lavrion på Grekiska fastlandets östra sida i stället. Hittade en plats som tillhör en av seglarklubbens medlemmar. Får låna platsen. Inga problem.
Detta är en av två hamnar som användes vid OS 2004. Den andra, större, nybyggd till OS, är Olympia. Dyr!!! Har inte råd med såna utsvävningar. Får dusha i egen sittbrunn!
Åsa lagade till en jättegod lasagne med färska plattor som jag inhandlat i Roccella, Italia, tidigare. Smaskens. Nu mår vi fint. Har mat i tre dagar till.
Skall fortsätta till Nisos Kea imorgon har vi tänkt. En dag senare än vad grekiska myndigheter har i sina papper. Undrar hur detta kommer att sluta.

 18/5 Vi hittade till slut både toa och dusch. Ok, långt ifrån bästa standard, duschslangen gick det hål på. Toan utan sittring. Vattnet från duscharna rinner in i toautrymmena. Men nästan 20 € tog dom per dag. Dom borde skämmas. Fick så småningom elanslutning, får se om det fortfarande går att tanka vatten innan avresa. Inget är riktigt säkert.
Det blev ingen avresa torsdag för det skulle blåsa torsdag och fredag, så det blir lördag i stället. Skall bli bra nordlig halvvind så vi får utnyttja detta och ta oss så långt som möjligt. Får väl se vilken ö det blir. Skönt att ta en dag i sänder och se vart kosan ställs.

19/5 Har idag seglat från Lavrion, passerat Kea och istället hamnat på Nisos Kithnos östra sida i en underbar liten vik med en jättefin by med vita hus och blå dörrar och fönster. Ja det finns utbrytare också här! Två av husen har sina dörrar och fönster rödmålade! Vad säger resten av befolkningen om detta tilltag?
Uppefter sluttningen finns en hetvattenkälla. Det ryker lite däruppe. Har kollat in vattnet, ca 40 grader varmt, kommer rinnande i en kanal mellan husen och rinner ut i havet. Hälsosamt bad sa Gullan, på en av de två andra svenska båtarna här. Borde kanske testa detta. Här har vi äntligen kommit ifrån dessa besvärliga myndighetsutövningar. Ett enkelt papper att fylla i med båtdata och namn. Lämnas på expeditionen och betala hamnavgiften. Det är allt. Inga stämplar i våra papper. Första dagen 14,96 € inkl. el o vatten. Stannar man blir det billigare per dag. Här finns en liten ”supermarket” och flera tavernor och hotell med varmbad.

20/5 Söndag. Inget vatten i kranen!! Vadå, det funkade ju igår. Så plötsligt. Rev isär vattenpumpens tryckstyrning eftersom jag konstaterat att det var inget fel på matningsströmmen. Jodå, mikrobrytaren som sitter i den var plötsligt kass. Vad göra? Drog en ny kabel från pumpen till en kontakt (brytare) som man kan sätta på för att få pumpen att jobba. Manuell styrning. Fick inte pumpen tät efter isärtagningen. Kan kanske få den tät med silikongummi? OK kolla om det finns någon ny att köpa i denna lilla håla. (Läs Kithnos). Fanns ingen. Men på Siros finns det fick jag reda på. Bra, mot Siros, vi ska ju ändå åt det hållet.
Nu kommen till Siros hittade vi gratishamnen längst in. Den är inte färdigbyggd ännu. En grekisk karl försökte hjälpa oss att lägga till men jag vägrade att låta honom ta över MIN tilläggning. Han såg förfärligt sliten och tilltufsad ut och helt tandlös och enarmad, hade en protesarm, 57 år. Ja han var faktiskt ganska trevlig att prata med om man bortser från  hans yttre anblick. Fick reda på en hel del om denna ort och var man kan få tag på lite av varje, t ex pentrypump. Men det är söndag. Men imorgon så!


                                                        Siros, Ermoupolis
21/5 Fick tag på en annan pentrypump (begagnad) för 75 € hos en otroligt välsorterad chandler bara ett par hundra meter från hamnen. Cyklade bort till staden  för att posta vykort och försöka få tag på en elektrisk switch som sitter på spisen och skall ge gnista för att tända gasen. Fick faktiskt tag på denna lilla tingest hos en el och elektronik affär. bara med den skillnaden att den är inte återfjädrande så man måste stänga av den efter man fått eld. Får väl gå, bättre än att använda gaständare. Vi skyndade oss att komma iväg mot nya erfarenheter och nya hamnar i denna del av cykladerna. Paros var målet och Naousa på norra sidan. Ytterligare en hamn som inte är färdigställd. ingen el eller vatten. Får se imorgon om någon skall ha betalt. Liten supermarket och bageriet fick besök. Installerade den "nya" pumpen och sim-sala-bim, vattnet forsade och Åsa kunde tvätta håret igen. Fantastiskt vad man vänjer sig vid så enkla saker som rinnande vatten i båten och hur strandsatt man känner sig när det inte fungerar. Idag har det varit ett töcken på himlen hela dagen och solen har inte kunnat bryta igenom riktigt men det har inte varit kallt. Underbart att kunna uppehålla sig i dessa trakter vid denna tiden på året. Jag känner mig riktigt privilegierad. Att äntligen få uppleva detta som jag bara kunnat drömma om tidigare, att med egen båt kunna susa omkring i MEDELHAVET. Fantastiskt, Nu är det bara ca 100 M kvar till KOS och våra vänners ankomst, om 9 dagar.

English                                  The harbour, Hamnen i Aigina

GREECE

1/5 Arriving to Gouvia, north of Korfu town. Big harbour. A lot of charter yachts lying here for the
winter period, now getting prepaired for renting. Very expensive harbour, € 45.51 per day.

2/5 Arriving to Korfu town.
Lying at an unbeleavably bad concrete quay in the old harbour, not maintained since the 1920ies. A swedish yacht is lying here indefinitely. FREE! Of cource, no electricity or water. OK!

4/5 Paxos island, north cape. Ancoring in a wonderful lagoon, turquoise water.

5/5 Coming to Preveza to see the representatives for the swedish cruising club down here, Ingegerd and Stig but am told that they are not here any longer as a company bought bridges and land.
Well, from a minitanker I got fuel at least. No water, no electrics, free of charge.
Two swedish boats lying here, and I had a chat with them.

6/5 Left Preveza and hit the Island Lefkas. In the canal you have to pass a brige but this was taken away to be replaced by a new one. Instead there was a car ferry that was turning aside to let boats pass but not very often. 10.30 and 12.00 I learnt from one of the swedes so I was in a real hurry to get there in time at 12. I managed precisely on time. When passing the ferry I had to go very fast as it was a very strong current from the ferrys bow thruster. No meeting possible.
Got water at the quay. Got some help from a german and a swedish boat to get a very long hose from the gas station. They were also bunkering water. What a luck, just as I arrived. Went on through the very narrow canal and later I got to a little ancor bay, Kolpos Dhioni. Calm and nice.

7/5 Left this nice bay to sail to a very little fishing harbour on the north side of Peloponnesos, Kato Akhaia. Next day I should meet Åsa on the airport Patras Araxos where she was arriving with RyanAir at 11.50. The inlet to the harbour was very shallow so I got stuck at first, had to back up a bit and held more to the right side and could turn into the inner harbour. Got a place at a very bad “bridge”. Thought it was abandoned. OK just for the night. I almost stepped through a plate, half rutten lying over a couple of iron pipes. Lethal it was. I went into the small village to one of all these Tavernas and had three small fishes, full of bones of cource, deep-fried and a greek salad and a big beer. € 19! Too much. I think I made his whole weeks income. Got at least resonably satisfied. While I had my dinner a little fishin boat had arrived to this very bad bridge that I reckoned was mine. It was a fisherman who had one of all these fishfarms lying around everywhere. He said it was ok with me lying there, he had space enough. GOOD! He said he could order a taxi for me next morning at 10. Nice guy.

8/5 The taxi arrived at ten sharp and I was happy. No problem there. Approximately 35 minutes later I was at the airport. A lot of people, most germans, going home after a staying in this backwater. TUI had the charter. Ryan arrived as usual on time! Åsa was luckily on it. Wonderful. We took a taxi back to the village but it was difficult to tell the name of this place. Had to show the way. Returned to the boat at last. Very good.
We installed Åsa and all packing and left for Patras, third biggest town in Greece.
Now the difficulties started!
I went up to the Port Authorities and they wanted to know why there was no earlier checking in. Tried to declare that noone in Gouvia was interrested to make this clearance. Help yourself I thought. Had to pay € 15 and also had to get a paper from someone else to get a four-page dokument where all arrivings into every island had to be declared and stamped by these authorities. To get this paper we had to find the way to an agency, a custom chamber or something similar, with the help from a wrong address. Thanks a lot! Isn´t it difficult enough yet? Street up and down, yes we found the right street but the number was wrong. Instead of number 9 it showed to be 129 or so. We had to ask a lot of greek people. Very good that so many people in greece are talking english. At last we found it. On the door it said number 9!!! Some characters were missing! Had to pay another fee, almost € 15, and got a paper needed to get the dokument that has to be stamped in every harbour on every islands. Back in Port Authorities we finally got this dokument. Bureaucracy!! How on earth could they all have a job if it was made by computers. They must be very anxious about this system to persist, otherwise a lot of people will get out of work. And stamps are religion in this country!!!!
They also have to be informed  about which harbour will be next stop! What??? Don´t know now, will be where the winds will get us. This they can´t understand and accept, or maybe they just don´t want to. Have to declare new port of arrival. Ok, new harbour is a little ancor bay on a certain island. Aha, but you have to seek a Port Authority there in that case. What??? Where is that? You have to ask! - - - Of course!! We have to ask someone not existing person if there is a Port Authority. They are cute!!! We must go on as we want and don´t give a shit about these their desires because it´s not possible to make it as they want us to do. Like I said, they are anxious about their jobs because what will happen if they no longer are needed.


12/5 We left Patras after a visit to the Authority to get the date for departure changed, yes it has to be a new stamp, otherwise their whole system breaks down. And copies has to be made on everything.
We arrived to a small ancor bay where we stayed for the night, nice and easy.

13/5 In another bay, Korfos, we tried to ancor but got no holding, a lot of boats and little space so we went to a taverna and got a mooring line in the aft. We already had  our dinner at sea but a desert was not wrong. At last we got a very good icecreame in a bowl, “Special of cource” with frappe for Åsa and a beer for me.

14/5 In the taverna with the almost english speaking lady we had our breakfast. We ordered tea, toast and a fresh juice for me. Water, toast and two! juice was placed on the table but no tea. Had to ask for it again. Ok in the end.
Went off to Nisos Aigina where we arrived at 1.30 PM, just 15 Miles. A lot of people come here from Athens and also tourists with the fast ferries so it is rather crowded.
New problems with the Authorities but first next day because when I at last found the office and entered a man sat there and almost shouted “ tomorrow at 9 !” Went over to the supermarket, closed half an hour before we came at 2.30 PM. Come back tomorrow. Manjana, manjana.
We bought some fruit and vegetables from a woman in a stand at a boat in the harbour. One honey melon, tomatoes, cucumber, cauliflower, sweet cherries and strawberries. Yummy.
The harbour was uncomfortable because a lot of ferries coming and going all the time and also hydrofoils and on top of that some wind which all made a lot of waves that bounced on the stone quay and made the boats rocking like !!!!! Made us almost seasick.

15/5 Decided to stay one more day in spite of the waves. Got some shopping from the supermarket but the dishing brushes were ended. Later I went for a walkabout and bought a T-shirt. Åsa had a cosy evening after a hard day.
A fleet of 12 boats entered the harbour which immediately became overcrowded. The leader was beside us. Kiwis! Funny. Nice people. They borrowed our handheld VHF as one of the boats radio was out of function. They had this work during the summer.

16/5 Left Aigina for sailing to Nisos Kea. Northerly winds at departure. Changing to southerly when coming to the other side of the island. Little wind, high waves, bad sea. After some time we got more wind but twisting a lot, crossing sea. Bad. Had to get some help from the iron genua. Much better.
Changed our destination to Lavrion on the estern mainland instead. Found a place belonging to one of the members of the sailing club. No problem. This is one of the two harbours used during the sailings in the Olympic Games 2004. The other one, bigger, new built for OG, is Olympia harbour. Expensive!!! Have no money for such exsesses. Will have a shower in my own cockpit!
Åsa made a very good lasagna with fresh plates that I bought in Roccella, Italia, earlier. Yummy. Now is everything on top. Dinner for three more days.
Will continue to Nisos Kea tomorrow we say. One day later than is printed in the papers of the greek authorities. How will this end??

18/5 At last we found both toilets and showers. Ok, not the best standard, the shower hose broke immediately, a big hole. No toilet ring to sit on! I hate sitting on the ceramic, cooold. The water from the showers rinning into the toilet compartment, wet all over. But they charged us almost € 20 per day! They should be ashamed!

No departure thursday cause it will blow a lot thursday and friday, so it will be on saturday instead. We will have halfwind so we have to take advantage of this and go as far as possible. What island it will be is written in the stars. It´s good taking one day at a time and see where we will end up.

19/5 Today we have sailed from Lavrion, passed Kea and instead ended up at Nisos Kithnos east side in a wonderful small bay with a very fine village with white houses and blue doors and windows. Yes, evn in this place there are some people doing their own way. Two houses have red doors and windows. What is the opinion from the rest of the inhabitants about this action?
Up the slope there is a hot water well. Some smoke is seen from a distance. Checked the water, some 40 degrees C rinning in a canal between the houses and ending in the sea. Healthy bath says Gullan, a woman from one of the other two swedish yachts lying here. Maybe should we test?
Now, at last, we have left these dreadful actions from the authorities. A simple paper to fill in with the name and yacht data. To leave at the office and pay the fee. That´s all. No stamps in our papers. First day € 14.96 including electricity and water. Next coming days cheaper. Here they have a little “supermarket” and several tavernas and hotel with hot water bath.

20/5 Sunday. No water in the tap!! What, yesterday it worked. So suddenly. Disassembled the pressure contact after checking that there is power supply. Oh yes, the micro breaker is out of order. What to do? A new cable installed between the pump and a manual switch to get the pump in action. The pump was leaking after being disassembled. Can maybe fix that with silicone rubber? Well, check if there is a new pump to buy in this small outback. (Read Kithnos). No chance. But in Liros they have! Good, we are heading that way anyhow.
Now in Liros, Ermoupolis, we found the free of charge harbour . It´s not ready built yet. A greek man tried to help us to moore but I refused letting him take over MY mooring. He looked dreadfully torn and worn out with long hair and totally toothless and one armed, had a prosthetic arm, 57 years old.
Well, he was nice to talk to if you just ignore his appearance. Got to know quite a lot about this town and where to find this and that, for example a pentry pump. But it´s sunday. OK, tomorrow!!

                                                           Paros, Naousa

21/5 Another pentry pump, (used) for € 75, I found in an unbeleivably well assorted chandler shop just a couple of hundred metres from the harbor. Went to the town to mail some cards and try o get an electric switch for the gas stove. Its purpose is to ignit the gas burner. And -WOW I found one in an electric and electronic shop.
We made a fast departure towards new experiances and new harbours in this part of the Cyclades. Paros was our destination and Naousa on the north side. One more harbour that was not finished and therefore no electricity and also no water. Maybe free. Will see tomorrow if there is someone to get a fee. A small supermarket and a bakery had a visit. I installed the ”new” pump and sim-sala-bim, the water flushing and Åsa could wash her hair again. Amazing how fast you get used to simple things as running water in the boat and how bad it feels when you´re out of it.
Today it was ”dizzy” on the sky all day and the sun wasn´t quite able to break through but it´s not cold. Wonderful to be in these waters this time of the year. I feel quite priviliged. At last be able to live this life that i have only been able to dream about, with my own boat swaying around in the MEDITERRANEANS. Fantastic, now it´s only 100 miles to KOS and the meeting with our friends in 9 days.

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...

M/Y Nanny | Svar 26.06.2012 23.18

Hej vänner! Hälsning från "Nanny" på ön Frioul utanför Marseilles. Mkt vind i 3 dgr, men 30 grader varmt. Vi tog färjan in till stan idag./U-C o Björn

Gudrun Karlsson Sjöbo Stallet 466 | Svar 07.06.2012 22.00

Hej Björn och Åsa! Det var ett tag sedan jag skrev. Det var roligt att allt gått bra, trots de grekiska hamnmyndigheternas idoga försök att "bråka! Allt ok?

Angela | Svar 21.05.2012 10.16

Kul att läsa vad som händer. Ni är med om mycket verkar det som.
Kul att det händer något ? ;)
Ha en fortsatt bra resa... Pussar och kramar// Angela

Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

10.07 | 19:56

Härligt att höra! Ha en go sommar, Lisa! Kram från Åsa

...
09.07 | 14:34

Roligt att läsa och så otroligt bra skrivet. Kul att följa er. Kram Lisa

...
04.07 | 12:26

Har glömt datumet men gratulerar på bemärkelsedagen.Ha det bra!!!
Hälsningar Lars Åke.

...
08.05 | 11:15

Tack för kontakten. Den betyder mycket för oss.Läget är oförändrat.

...
Du gillar den här sidan
Hej!
Prova att göra en egen webbsida precis som jag.
Det är enkelt och du kan prova helt gratis.
ANNONS